Sedm kruhových křižovatek na vzdálenosti zhruba jednoho kilometru čeká řidiče, kteří projíždějí Novým Jičínem od místní části Bludovic kŠenovu u Nového Jičína či naopak. „Je pravda, že ve špičkách to trochu brzdí provoz, ale celkově vzato okružní křižovatky určitě pomáhají zlepšení plynulosti provozu i zvýšení bezpečnosti. Dneska už si nedokáži představit, že by ten provoz byl přes klasické křižovatky řízené semafory,“ uvedl kproblematice vedoucí Dopravního inspektorátu vNovém Jičíně Pavel Bayer.

Další dva rondely jsou vNovém Jičíně na Hřbitovní a na Beskydské ulici a minimálně o dvou dalších město uvažuje. Vokrese Nový Jičín jsou přitom již jen dvě města, která mají okružní křižovatky. VKopřivnici je jedna, ve Frenštátě pod Radhoštěm jsou dvě. Ta vcentru Frenštátu byly jeden znejdražších v okrese, neboť jeho cena se vyšplhala na zhruba osm milionů korun. Druhý frenštátský rondel na okraji města je zatím nejnovějším na Novojičínsku, a také nejkritizovanějším. Například už jen proto, že na devadesáti stupních od Frenštátu jsou hned dvě odbočky doprava.

Na vybudování rondelů se chystají už i další města na Novojičínsku. Na spadnutí je jeho stavba ve Studénce na příjezdu od Příbora, brzy by měl klasickou křižovatku nahradit rondel vBílovci, kde je křížení komunikací od Velkých Albrechtic a Ostravy. Na projektovou dokumentaci ke stavbě okružní křižovatky již vyčlenili peníze také vOdrách. O stavbě rondelu uvažují i ve Štramberku a Příboře, a také vLubině, místní části Kopřivnice.

Za samostatnou kapitolu lze nazvat problematiku okružní křižovatky ve Fulneku. Tam vedení města již dlouhá léta žádá Ředitelství sinic a dálnic i ministerstvo o vybudování rondelu vmístě, kde se kříží silnice vedoucí od Opavy a Ostravy. Obě komunikace jsou desítky kilometrů jako hlavní, až ve Fulneku se ta od Opavy či vopačném směru od Nového Jičína mění na vedlejší. Řidiči změnu přednosti v jízdě často nepostřehnou. „Odborníci tvrdí, že se tam projevuje syndrom z dlouhé jízdy po hlavní silnici,“ uvedl již kdysi starosta Fulneku Josef Dubec. Na křižovatce je každoročně řada dopravních nehod, v lednu 2006 tam byla již druhá se smrtelným zraněním. Kdy řidič kamionu od Opavy nedal přednost Škodě Favorit, jedoucí od Ostravy. Na místě zemřela matka dvou dětí. O tom, že křižovatka není nejbezpečnější, hovoří i policisté. Fulnek dokonce nechal zpracovat na vlastní náklady odbornou studii, v níž stojí, že investice do této okružní křižovatky by byly 5,2 milionu korun. „Žádáme na všech možných místech, ale zatím se nic konkrétního neděje,“ uzavřel Dubec.