Jeho stavba začala koncem léta 1897 a jejím vedením byl pověřen vrchní dílovedoucí Leopold Sviták, který získal zkušenosti s automobilní výrobou při studijním pobytu ve Francii. Stavbu zvlášť pozorně sledoval samotný tehdejší generální ředitel Hugo Fischer, protože se jednalo o termínovanou tovární výrobu na nejvyšší možné úrovni. Stavba automobilu směřovala k tomu, aby nový výrobek mohl být po důkladném odzkoušení, včetně zkušebních jízd, představen v plném lesku následující rok na jubilejní výstavě ve Vídni. Ředitel Fischer nasadil do vznikajícího automobilového oddělení nejkvalitnější pracovníky, nejzdatnější dělníky mnoha profesí a tým nejschopnějších techniků.

Název Präsident dostal automobil diplomaticky, a to na počest prezidenta Rakouského autoklubu Gustava Pötting-Persinga.

V květnu roku 1898 se automobil Präsident vydal na svou první dálkovou jízdu vedoucí z Kopřivnice do Vídně na již zmíněnou jubilejní výstavu, kde na zvlášť čestném místě v Rotundě budil zcela zaslouženou pozornost. Trať z Kopřivnice do Vídně v délce 328 kilometrů tehdy urazil za 14,4 hodiny čistého jízdního času. To odpovídá dosažené průměrné rychlosti 22,62 kilometru za hodinu. Jízdy s kopřivnickým vozem se zúčastnili hrabě Gustav Pötting-Persing, prezident rakouského autoklubu, W. E. Hardy, místopředseda autoklubu a pozdější výrobce dvouválcových motorů pro kopřivnické vozy, baron Theodor von Liebieg, známý Karla Friedricha Benze, který už v té době vyráběl automobily v Mannheimu, a Hugo Fischer, ředitel kopřivnické vozovky. Po skončení výstavy bylo vozidlo věnováno nově založenému Rakouskému autoklubu.

Dnes je slavný automobil Präsident cenným exponátem sbírek Národního technického muzea v Praze, jeho replika z roku 1977 je ozdobou Technického muzea Tatry v Kopřivnici.