Seznam nejhlučnějších měst a obcí zveřejnil před pár dny Ekologický právní servis (EPS). „Analýza vychází zvýsledků strategických hlukových map, které zpracovalo Ministerstvo zdravotnictví. Kromě odhalení nejhlučnějších míst vČesku upozorňuje na některé nedostatky hlukových map a nastiňuje možná řešení,“ uvedl Michal Bernard, právník EPS. Servis se problematikou hluku a znečištěním ovzduší zdopravy zabývá dlouhodobě. „Chtěli jsme občanům přiblížit celkové výsledky nedávno zveřejněných hlukových map. Výsledky jsou zajímavé, ale především velmi znepokojivé,“ naznačil.

Zúdajů hlukových map vyplývá, že až půl milionu lidí žije vhluku, který překračuje hygienické limity. Nejvíce se pak na hluku podílí automobilová doprava, a to zhruba 95procenty.

VMoravskoslezském kraji je na tom zpohledu hluku zdopravy nejhůře Návsí na Frýdecko-Místecku, kde hlukem ze silnice I/11 trpí necelých 12procent všech obyvatel obce. Na druhém místě je Šenov uNového Jičína. Ten je stižen silnicí I/57, třetí je Opava. Tam obtěžuje hluk zdopravy na silnicích I/11, I/46 a I/57 přibližně 9,4procenta obyvatel.

Podle šenovského místostarosty Lubomíra Veverky má svůj podíl na hluku vobci ihlavní silniční tah I/48, který je na rozhraní Šenova a Nového Jičína. „Sproblémy, související sdopravou se potýkáme léta,“ naznačil Veverka. Doufá, že blížící se rekonstrukce silnice zHranic na Frýdek-Místek lokalitě alespoň trochu ulehčí. „Uprůtahu obcí se zřejmě nic nestane, a to ani sdokončením dálnice D47. Jedná se ospojení Valašského Meziříčí sOpavou, a to není jinak možné,“ krčil rameny místostarosta. To, že by špatná situace zapříčinila třeba menší zájem oprostory podél průtahu, si nemyslí. „Mají oně zájem podnikatelé, kteří na hluk nijak nemyslí,“ uzavřel Veverka.