Obdobně dopadla i internetová anketa, kterou pro čtenáře přichystal Deník. Zhruba 55 procent respondentů s výše uvedeným tvrzením souhlasilo, necelá čtvrtina tvrdí, že se takto chovají jen některé děti, stejný podíl hlasujících toto tvrzení odmítá.

S tím, že děti, zejména na konci roku, bývají hyperaktivní, roztěkané i přidrzlé souhlasí i většina učitelů. „Je to dáno kombinací blížících se prázdnin a únavou učitelů. Soustředěnost a snaha o zlepšení prospěchu je minimální,“ potvrdil zkušenosti ředitel Základní školy Sjednocení ve Studénce Pavel Tisovský a dodal, že někteří rodiče navíc žádají uvolnění dětí z výuky, jsou školní výlety a další faktory, které chování dětí ovlivňují.

Podle něj ale není nic, co by se nedalo zvládnout. „Tradiční vyučování nahrazujeme tématickými projekty, hodně se zaměřujeme na přípravu sportovišť na další školní rok a na sport samotný. Chce to nasměrovat ty děti někam jinam,“ poznamenal Tisovský.

Obdobně se vyjádřila i ředitelka Základní školy Záhuní ve Frenštátě pod Radhoštěm Karla Stiborová. „Když jsem kdysi nastoupila do funkce, zdál se mi konec roku hodně hektický. Posilovali jsme služby, učitelé dělávali kontroly,“ vzpomněla Stiborová. Nyní se škola snaží, aby se děti odreagovaly a přitom udělaly něco pro sebe i pro školu. „Uklízejí si své věci, nechali jsme je třeba uklidit knihovničku, sportovní třídy daly do pořádku sportovní hřiště,“ nastínila ředitelka. Osobně ještě se zástupcem třídy zkontrolovali. „Pokud třída měla vše v pořádku, děti mohly jít třeba na vycházku, nebo za nějakou jinou aktivitou,“ doplnila Stiborová s tím, že je nutné využít přebytek energie dětí smysluplně. Tím se eliminuje jejich hyperaktivita a ještě pomohou dobré věci.