Silnice II/482 mezi obcemi Rybí a Závišice byla mezi řidiči známá po dlouhá léta spíše jako tankodrom. Právě ta dokonce inspirovala autora projektu Výmoly Petra Čaníka.

Nyní se konečně našly peníze i na opravu této silnice, která zpočátku byla průjezdná alespoň v jedné polovině, od pondělí 13. srpna je ale průjezd opravovanou částí silnice kvůli opravě zcela uzavřen a mělo by to tak být až do 2. září. Tato informace ale značně zneklidňuje starostu Štramberka Jana Sochu. Objízdná trasa mezi Kopřivnicí a Novým Jičínem totiž vede přes Štramberk. „Nikdo nás o tom, dopředu neinformoval a je to hotová kalamita. Jestliže nám v období zvýšeného turistického ruchu do města ještě odkloní dopravu na Kopřivnici, tak to vůbec není příjemné. Asi si každý umí představit, jaký je tady provoz. Už tak se tady potýkáme s návalem turistů a ještě nám tady udělají hlavní tah," nechal se slyšet starosta Štramberka.

Ten navíc velmi nelibě nese skutečnost, že přes město projíždějí také nákladní auta, která zásobují obchody v Kopřivnici. „Přes město je přitom průjezd nákladních vozidel uzavřen. Jsme z toho silně rozhořčeni. Musíme tam asi postavit policajta. Průjezd náklaďáků je zakázán, potkají se s autobusem nebo se srazí s vláčkem a zablokují nám dopravu," naznačil možná rizika Jan Socha.

Obcím uzavírka nevadí

Úplná uzavírka naopak zřejmě nijak nevadí obyvatelům Rybí a Závišic. „O tom, že to bude zcela uzavřené, jsme nevěděli, ale lidé byli na omezení připraveni a navíc ti, kteří tam bydlí, se domů dostanou," sdělila starostka obce Rybí Marie Janečková. Žádný problém v úplné uzávěře nevidí ani starosta Závišic Zdeněk Vajda.

„Nám to nezpůsobuje žádné komplikace. Hlavně, ať to brzy opraví i přesto, že to bude nějakou dobu zavřené. Myslím si, že lidi pochopí, že ta uzavírka je nutná," řekl Zdeněk Vajda.

To, že úplné uzavření silnice původně nebylo v plánu, potvrdil vedoucí novojičínského střediska Správy a údržby silnic Moravskoslezského kraje Zbyněk Kubala. „Původně jsme počítali s částečnou uzavírkou, jak je to běžné. Zhotovitel požádal silniční správní úřad o to, jestli by mohl mít celou uzávěru, protože se ty práce lépe provádějí, lépe se dodržuje technologická kázeň. Vzhledem k tomu, že objížďka není dlouhá, tak jsme na to přistoupili," vysvětlil Zbyněk Kubala.

Podle něj je úplná uzávěra silnice při její opravě vhodnější pro konečný efekt, už třeba jen z hlediska napojování jednotlivých opravených částí. Navíc bude oprava trvat kratší dobu.

„Chápeme, že to někde může způsobovat komplikace, ale myslím si, že výsledek bude stát za to," uzavřel Zbyněk Kubala.