Jaký měly Uši od Hezounů v Berlíně úspěch, jak zachutnaly návštěvníkům a zda se na výstavě objeví i v příštím roce? Na tyto a další otázky odpověděl Deníku Ladislav Hezký.

Jak jste se se svým výrobkem dostali k účasti na berlínské výstavě? Byli jste tam poprvé?

Na Internationale Grüne Woche 2011 jsme byli poprvé. Ministerstvo zemědělství nás oslovilo coby vítěze kategorie pekařský a cukrářský výrobek v soutěži ,,Regionální potravina“. I když větší firmy z různých důvodů nabídku odmítly, my jsme neváhali a rozhodli se veletrhu, který nám přinesl spousty cenných zkušeností, zúčastnit.

Jak dlouho trvala vaše návštěva Berlína?

V Berlíně jsme strávili celkem jedenáct dní. Samotná výstava trvala deset dní, ale jeden den zabrala příprava stánku.

Co vše mohli návštěvníci ve vašem stánku vidět a ochutnat?

V našem stánku byli celkem tři vystavovatelé. Chov servis z Hradce Králové, který nabízel typický český vuřt, Vitaminátor s.r.o. se stoprocentní přírodní šťávou mnoha příchutí a naše Štramberské uši od Hezounů.

Jak reagovali návštěvníci na váš výrobek?

Mám–li být upřímný, tak pro nás trochu nezvykle. Než uši vůbec ochutnali, zahrnuli nás spoustou otázek. Po prvním ochutnání se ale z uší stala věc, které podle reakcí šlo jen velmi těžko odolat. I ministr zemědělství Ivan Fuksa si po obědě, na který nás vystavovatele pozval, dal Štramberské ucho a řekl: „Je to opravdu chytlavé. Nejde zůstat jen u jednoho ouška.“

Chystáte se výstavu navštívit i v příštím roce?

Zda-li se v příštím roce výstavy zúčastním, ještě nevím, i když bych moc rád. Nezáleží to ale jen na mně. Uvidíme, komu ministerstvo zemědělství dá nabídku, zda bude chtít podpořit i ostatní výherce ,,Regionální potraviny“. Sami se tam ale nevydáme, protože pro malé živnostníky je tato prestižní výstava finančně náročná. Bez podpory si ji nemůžou dovolit.

Dostali jste nabídku svůj výrobek představit i v jiné zemi, na jiné výstavě?

Nabídku další prezentace našeho výrobku jsme dostali z Holandska, ale z časových důvodů jsme ji museli odmítnout. Přece jen musíme zásobit zejména vlastní odběratele a český trh.