Z desítky oslovených předškoláků a malých školáků dva odpověděli, že jsou nejšťastnější, když někam jedou. „Když jedu na bazén,“ uvedla například Adéla Kryštofová. Pohyb a zábavu upřednostňovaly i další dvě děti. Jeden z předškoláků je prý nejšťastnější, když může běhat, další, když si hraje s kamarády.
Mezi malými školáky nechyběly, samozřejmě, ani odpovědi upřednostňující materiální výhody. „Když mi mamka něco koupí, když jsem dvakrát dostala patrový dort, když dostanu něco dobrého,“ zněly některé odpovědi. Asi nejzajímavější se pak zdála: „Když mohu být s mamkou a taťkou.“.

A právě vztahy činí nejšťastnějšími středoškoláky. „Když jsem s přítelem a všichni jsou zdraví a v pohodě,“ přiblížila své pocity největšího štěstí Kristýna Sklářová. S rodinou, s Verčou, s přítelkyní jsou nejšťastnější i další tři respondenti. Dávají spíše přednost volnu. Jeden je nejšťastnější o prázdninách, další o Vánocích. Čerstvá studentka, Barbora Machulová, tvrdí, že je nejšťastnější skoro pořád a hodně zajímavá odpověď zazněla i z úst dalšího středoškoláka. „Když jsem zhulený, ale to není tak často,“ vylíčil okamžiky svého největšího štěstí.

Ani jednou se neshodli malí školáci v odpovědi na otázku, kdy jsou nejméně šťastní. Jeden, když dostane špatnou známku, jiný, když se s ním nebaví kamarádi, jedna dívenka je zase nešťastná, když jí nic nekoupí babička a jeden z jejích vrstevníků je nešťastný, když nevidí Večerníček. „Když mě zlobí bráška Vojta,“ vylíčila své největší neštěstí jedna z dívek.

U středoškoláků opět při dotazu na nejnešťastnější okamžik převládaly vztahy a city. Dvakrát se v odpovědích objevilo téma smrti, čtyřikrát vztah s přítelem či přítelkyní. Jeden oslovený bývá nejvíce nešťastný, když má psát písemku, další, když se mu nedaří ve škole. Již citovaná Barbora Machulová tvrdí, že není nešťastná skoro nikdy.