Oprava mostu navazuje na rekonstrukci silnice mezi Kunínem a Odrami. Nejprve řídily dopravu semafory. Poté, 11. srpna, byl most uzavřen celý. „Ten most se bude muset nadzvednout a budou se pod ním muset zpevnit úložné prahy,“ vysvětlil tenkrát Zbyněk Kubala, vedoucí novojičínského střediska Správy silnic Moravskoslezského kraje. V té době se počítalo s tím, že firma dokončí práci koncem října. Nyní je však situace jiná. „Oni počítali, že se ten termín zkrátí, což se jim ovšem nepovedlo. Nedojde však k prodloužení termínu smlouvy o dílo, ale prodlouží se uzávěra,“ uvedl nyní Kubala. „Nepředpokládám, že se celkový termín opravy silnice bude ještě prodlužovat. Naopak, doufám, že se zkrátí,“ doplnil.
Vrásky dělá prodloužená uzavírka mostu i Daliboru Petrovi, vedoucímu novojičínského střediska největšího autobusového přepravce na Novojičínsku, společnosti Veolia Transport, která prvního srpna vystřídala společnost Connex Morava. Jeho původní odhady časových ztrát se ukázaly jako správné. „Může to být kolem deseti až patnácti minut,“ usuzoval před měsíci Petr. Časové ztráty na linkách mezi Novým Jičínem a Odrami se skutečně pohybují okolo deseti minut. Pokud ovšem cestující z Nového Jičína do Suchdolu nad Odrou zastihnou zavřené závory u vlakového přejezdu, může se zpoždění spoje prodloužit.
Autobusy budou do doby otevření mostu jezdit po objízdných trasách beze změn. „Změnu v jízdním řádu neplánujeme. I kdybychom uvažovali o nějaké změně, autobusy na ostatních linkách jezdí beze změn, takže bychom museli změnit úplně všechny jízdní řády,“ informoval Petr. „Samozřejmě se objízdné trasy promítají do nákladů. V podmínce prodloužení uzávěry jsme uvedli, že budeme požadovat kompenzaci vícenákladů, které nám vzniknou nad plánovanou uzavírku,“ rozvedl Petr.
Vedoucí novojičínského střediska Správy silnic Moravskoslezského kraje ujišťuje, že by most přes Odru měl být otevřen v prosinci. „Děláme všechno pro to, abychom je přitlačili, ať ten termín třiceti dnů ještě zkrátí,“ ubezpečil Kubala.