Výhodou modernizovaných originálních kabin nižší výšky je především jejich menší hmotnost, nová moderní technologie jejich výroby zároveň přináší větší odolnost vůči korozím. Informoval o tom mluvčí společnosti Tatra Trucks Andrej Čírtek. „Původní konstrukce vycházející z technologie svařovaných ohýbaných plechových dílců byla nahrazena vlepováním plochých hliníkových dílů do základní svařované konstrukce z ocelových profilů. Jde o zásadní technologickou změnu ve výrobě, která přináší celou řadu výhod od účinnější výrobní metodiky dodržení geometrie celé konstrukce, až po jednoduchost výroby jednotlivých dílů," vysvětlil mluvčí Tatry.

Změny, jež se dotkly exteriéru a také interiéru, jsou viditelné na první pohled. Kabiny modelových řad Tatra Force, které jsou už dnes hlavním pilířem produkce kopřivnického podniku, mají modernizované rozměrné čelní sklo z jednoho kusu, díky kterému má posádka lepší výhled. Mimo to kabina zároveň disponuje větší čelní výklopnou kapotou, což zase vede k lepšímu přístupu k vnitřním konstrukcím, a tím ke snazší případné opravě vozu.

Uvnitř tatrovky posádku potěší především nové čalounění, odkládací prostory nebo zcela nová přístrojová deska vyrobená z odolného plastu. „Optimalizací se podařilo vytvořit větší prostor v interiéru pro umístění sedadel. K dispozici jsou dvoumístná až čtyřmístná provedení kabiny, dvě sedadla spolujezdců můžou být umístěná i na středovém tunelu," řekl k modernizaci Radomír Smolka, technický ředitel společnosti Tatra Trucks.

RŮZNÉ VARIANTY Další novinkou, s níž Tatra Trucks přichází, je provedení těchto vozů se čtyřdveřovou dvoukabinou, které pojmou až šest členů posádky. Modernizace však nezapomíná ani na pancéřované speciály, na jejichž vývoji, v krátké dvoudveřové a dlouhé čtyřdveřové variantě, firma spolupracuje s externím partnerem. „Montáž modernizovaných kabin Tatra Force, a to i v pancéřovém provedení, probíhá přímo ve společnosti Tatra Trucks z dodávaných celků," doplnil Andrej Čírtek.