O silnice první, druhé a třetí třídy v okrese pečuje Správa silnic Nový Jičín. Tamní dispečer, pan Svatoš, Deníku řekl, že k údržbě komunikací používají sůl i drť a zatím mají obojího dost. „Jedničky jsou holé, mokré, jsou po chemickém posypu sjízdné bez omezení. Na dvojkách je ujetá vrstva sněhu, krytá inertním posypem. Ty jsou sjízdné se zvýšenou opatrností," dodal ještě dispečer.

Ve městech se o zimní údržbu starají tamní technické služby. Jak hodnotí letošní zimu jejich vedoucí? Josef Kisza, ředitel Technických služeb města Příbora, uvedl, že letos to je se zimní údržbou složitější, ale situaci zvládají. „Není pořádná zima, nasněží centimetr nebo dva, a zničí to posypané chodníky. Ještě se k tomu přidá námraza, takže po dvou hodinách od posypu chodníky a cesty kloužou, a musí se vyjíždět znovu. Odráží se to na spotřebě posypových hmot," připomněl Josef Kisza. V Příboře používají na údržbu místních komunikací především drť. „Sůl používáme minimálně, snažíme se šetřit životní prostředí," řekl Kisza a dodal, že zásoby objednávají průběžně a velké rezervy si nedělají.

A co vy, čtenáři? Jste spokojeni s údržbou silnic ve městech našeho regionu? HLASUJTE V ANKETĚ!

Jednatel firmy Slumbi, která provádí zimní údržbu v Bílovci, Miroslav Brimus, uvedl, že v Bílovci zimní údržbu zvládají bez problémů. Také Lumír Kvita ze společnosti Slumeko podotkl, že zimní údržba v Kopřivnici probíhá bez větších komplikací.

„Údržbu zvládáme, zatím je to v pohodě," uvedla Zuzana Gřesíková, vedoucí Technických služeb města Fulnek. „I když jsme bez veřejné služby a nově také bez lidí, kteří si u nás odpracovávali alternativní tresty, musíme to zvládnout s vlastními zaměstnanci. Nově máme několik lidí na dohodu," informovala Gřesíková a podotkla, že když sledují předpověď počasí, a podle toho mají lidi pohotovost, nebo chodí do práce v noci, aby bylo na ráno vše připraveno, tak to jde. Na údržbu fulneckých komunikací používají sůl i drť, ale zásoby jim docházejí. „Spotřebovali jsme asi patnáct tun soli a asi dvacet tun drti. Musíme přikoupit sůl, jedeme pro ni už příští týden. A drť uvidíme, té máme zásoby ještě z loňska, takže zatím je jí dost," dodala vedoucí technických služeb.

Pracovníci novojičínských technických služeb podobnou zimu nepamatují. Jak uvedla Marie Machková, tisková mluvčí města, letošní zima je horší než ta loňská, a to zejména kvůli ledovce, která svírala okres v uplynulých dnech. „Jak pořád mrholilo a namrzalo to, tak chodníky nejdou ničím ošetřit," sdělila Marie Machková a dodala, že letos na údržbu silnic padlo více posypového materiálu než vloni, a to 400 tun soli a asi 70 tun inertního posypového materiálu. „Sníh se drží celý leden, a tak i technika je ve větším zápřahu. Každý den je v provozu sedm traktorů s pluhem, osm strojů, které udržují chodníky, a dva sypače, které jezdí po cestách," připomněla mluvčí Machková. Jiná situace panuje ve Studénce.

SIMONA MIKŠOVÁ