Počet českých škol, které titul získaly díky tomu, že začleňují globální témata do výuky a života školy a jejich žáci se pod vedením učitelů snaží řešit komunitní problémy, tak stoupne na 85.
„Žáci se během projektů učí ve školních týmech spolupracovat s místními samosprávami, spolky a jinými partnery. Učí se vymyslet, zorganizovat a zpropagovat veřejné akce. Některým školám se daří zapojit i média nebo nastartovat trvalejší pozitivní změny ve svém okolí. Mám radost, že se projektová výuka opravdu stává součástí života školy, není to nějaká volnočasová aktivita, ale důležitá součást vzdělávacího obsahu,“ uvedla Kateřina Sobotková, koordinátorka projektu Světová škola ze vzdělávacího programu Varianty společnosti Člověk v tísni.

Zapojené školy se během svých celoročních aktivit věnovaly řadě témat. Žáci ZŠ Komenského Bílovec nazvali svůj projekt Škola základ života. Jeho cílem bylo propojit děti, které vyrůstají bez rodiny u nás republice a v Tibetu. Zakončením projektu bude sportovní den, kdy se žáci budou snažit vybrat peníze, kterými poté podpoří tibetský klášter.
Projekt ZŠ Jičínská Příbor má název Já jsem OK, ty jsi OK, v němž se zaměřili na identitu jedince, respekt vůči němu a lidská práva.
Žáci ZŠ a MŠ Mořkov nazvali svůj projekt Volba je na tobě. Cílem projektu bylo upozornit na téma potravin a odpovědné spotřeby.
Titul Světová škola letos získalo 16 škol, z toho 10 jich bylo z Moravskoslezského kraje. Celkový počet škol v České republice, které se mohou tímto titulem honosit, je 85.

