Sedmdesát procent dotazovaných náctiletých přiznává, že k televizi nebo počítači zasedá na více než dvě hodiny denně. Mezi nimi jsou ale i tací, kteří tuto činnost vykonávají i déle. „Před počítačem většinou prosedím více než čtyři hodiny denně,“ přiznal student z Bernartic nad Odrou.

Stejných výsledků ale dosáhli i děti předškolního věku. Převážná většina oslovených přiznala, že televizi nebo počítač zapíná na déle než čtyři hodiny denně. Pětiletý Robert Mikloš z Fulneku pak tráví u televize celou jednu třetinu dne. „Na počítači a u televize jsem skoro pořád,“ řekl malý předškolák. Přitom právě televize a počítač jsou tím, co nejvíce ovlivňuje vývoj dítěte. A to i přes to, jsou-li v provozu pouze jako kulisa k četbě nebo učení.

Stejně jako dotazovaní obětují svůj čas virtuálnímu světu, kyberprostoru, internetu a televizi, věnují se i sportování. Celých osmdesát procent středoškoláků se aktivně věnuje sportu každý den. Zbývající studenti pak tráví čas sportováním jednou či dvakrát týdně. „Já sportuji každý den, na televizi se koukám možná tak hodinu denně,“ prozradila sedmnáctiletá studentka střední zemědělské školy v Novém Jičíně Kristýna Sklářová.

U předškoláků pak výsledky průzkumu bijí mírně na poplach. Oproti starším dětem se ty mladší věnují každodennímu sportování méně. Celých čtyřicet procent totiž nesportuje vůbec nebo maximálně jednou týdně.