Silnice I/57 mezi Novým Jičínem a Kunínem bývá nezřídka v exponovaných ranních a odpoledních hodinách přeplněná auty, výjimkou nejsou dlouhé kolony. Nejeden řidič tak až donedávna udělal to, že na začátku Šenova u Nového Jičína sjel z hlavního tahu na takzvanou Malou stranu a po komunikaci vedoucí na více místech hustou zástavbou v podstatě předjel vozidla v koloně.

„Na každé veřejné schůzi k situaci, která na silnici v té části obce byla, měli lidé připomínky. Proto jsme udělali opatření. Považuji to za pozitivní rozhodnutí ve stavu k bezpečnosti silničního provozu," sdělil pro Deník starosta Šenova u Nového Jičína Karel Třetina.

Obec na příjezdových silnicích nechala umístit značky omezující rychlost. „Prakticky celá strana obce po pravém břehu řeky Jičínky je v zóně, kde je maximální rychlost třicet kilometrů v hodině. Označení je už na mostech, jinak v té části obce nejsou žádné značky, platí přednost zprava. Asi sedm značek nám vyřešilo všechno, předtím jich bylo kolem stovky. Byly na každé křižovatce," poznamenal starosta Šenova u Nového Jičína.

Karel Třetina připouští, že lidé, kteří tudy projíždějí desítky let, jsou zvyklí na určitý dopravní režim a může se stát, že v zamyšlení si neuvědomí, že mají dát přednost vozidlu jedoucímu zprava. „Myslím si, že ten, kdo vjíždí na silnici a má právo přednosti, se dívá, takže sice bude na chvíli omezen, ale nemělo by to přinést nějaké velké nebezpečí. Přece jen třicetikilometrová rychlost není taková, aby došlo k něčemu vážnějšímu, zřejmě by šlo jen o pomačkané plechy. Zdraví má přednost přede vším," dodal Karel Třetina.

Omezení rychlosti řeší většina obcí pomocí zpomalovacích retardérů, ale tomu šenovský starosta nebyl nakloněn. „V zimě to způsobuje problémy při údržbě, a lidé, kteří je mají v blízkostech domů, si na ně stěžují. Každý by retardéry chtěl, ale nikdo u domu," uzavřel Karel Třetina.