Nejrychlejší auto vyrobené v České republice, mají až do března příštího roku, zapůjčeno v Technickém muzeu Tatra v Kopřivnici. „Opravdu se jedná o nejrychlejší vůz vyrobený u nás. Jen pro představu, jeho nejvyšší rychlost je tři sta dvacet kilometrů za hodinu. Rekord pak drží dvě stě osmdesát sedm kilometrů v obou směrech,“ představil sportovní verzi Tatry Radim Zátopek z Technického muzea. Unikát mezi závodními vozy muzeu zapůjčili bratři Hajduškovi z Kopřivnice, kteří s ním jinak běžně soutěží na okruzích.

Tatra Eccora sport V8 se původně měla prodávat jako vedlejší produkt Tatry 700, což je limuzína. K tomu ale nikdy nedošlo. „Protože v devadesátém osmém roce byla zastavena sériová výroba limuzíny, došlo také k pozastavení výroby Eccory, která měla být jakousi sportovní verzí tohoto auta,“ informoval Zátopek a dodal: „Vzhledem k tomu, že jeho homologace, tedy přizpůsobení pro běžný provoz, by byla strašně drahá a vyplatila by se jen při objednání opravdu velké série vozů, Tatru Eccoru na cestách jen tak nepotkáte.“

Asi největší zajímavostí je pak motor sportovního vozu. „Na okruzích je to jediné auto s tatrováckým motorem, tedy motorem, který je chlazený vzduchem. To je sice na jednu stranu unikátní, ale na stranu druhou taky trošku omezující,“ řekl Zátopek a pokračoval: „Tatra totiž dosahuje výkonu čtyři sta koní, což je na okruzích standard, ale kvůli svému motoru daný výkon už nijak nezvýší.“ I přes to je to podle Zátopka dostačující, protože vůz jezdí v takzvaných vytrvalostních závodech, nikoli v závodech rychlostních.

Exponát, který návštěvníci mohou v muzeum vidět a který si na míru upravili sami Hajdušci, je „ostrou“ verzí vozu. „Odlišná a upravená je například šířka auta a sání vzduchu.“ Je to z toho důvodu, že ve sportovní kategorii se musí zaručit úplně jiné podmínky něž kdyby to byl vůz na cesty,“ řekl Zátopek. Po skončení expozice poputuje vůz zpátky do garáže a bude připraven pro další závodní sezónu.