První cyklostezkou, jež by mohla ve Studénce vyrůst, je ta, vedoucí do místní části Nové Horky. „Cyklisté se tak zcela vyhnou provozu na dnes velmi rušné silnici II/464. Navíc se do budoucna rýsuje i možnost protáhnout tento úsek dále do Sedlnic, potažmo do nově vznikající průmyslové zóny Mošnov, nebo případně do blízkých Bartošovic," uvedl v nejnovějším studéneckém zpravodaji Radim Silber, referent odboru stavebního řádu, územního plánování a rozvoje, s tím, že městu se již podařilo na její realizaci získat potřebná povolení.

Dalším úsekem, kde by se mohli v budoucnu cyklisté prohánět, je trasa mezi částmi Studénka a Butovice. Ta by vedla po ulici Sjednocení a končila by až před budovou městského úřadu. „V tuto chvíli byly získány prostředky na zpracování projektové dokumentace a studie proveditelnosti, které budou podkladem pro přípravu žádosti o dotaci na její realizaci," prozradil dále Radim Silber. Podle něj by se s výstavbou tohoto úseku mohlo začít na počátku roku 2018.

Mimo to plánuje město propojit také zdejší vlakové nádraží se sousedními Albrechtičkami, a to po takzvaných starých štramberských mostech. „Mosty a související úseky trati jsou již léta nevyužívány, koleje, včetně pražců, jsou odstraněny a jejich využití pro spojení s Albrechtičkami se přímo nabízí," doplnil referent městského úřadu ve Studénce. Městu se již podařilo získat tyto mosty do svého vlastnictví, přičemž následovat bude zpracování projektové dokumentace a případná možnost získání podpory v podobě dotace.

VYUŽITÍ POLNÍCH CEST Kromě tradičních cyklostezek budou moci milovníci jízdních kol využívat také přírodní polní cesty, kde není dopravní frekvence tak hustá a intenzivní. Dojít by mělo například k propojení se stávající polní cestou ve směru na Bílov a plánuje se také kombinace polní cesty a cyklostezky pro napojení na nedaleký Pustějov.