„K uvolnění ocelové mostní konstrukce a jejímu pádu do kolejiště došlo samovolně ve chvíli, kdy pracovníci subdodavatelské firmy prováděli přípravné práce na zasunutí konstrukce do mostního tělesa. Šlo o nezbytné přípravné práce, které předcházejí manipulaci s mostní konstrukcí,“ nastiňuje okolnosti předcházející tragédii na kolejích Dan Šibík, mluvčí společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava.

Manipulace s mostní konstrukcí nebyla podle jeho dalších slov na dobu, kdy k neštěstí došlo, vůbec plánována. K zasunování konstrukce mělo podle řádně schváleného rozpisu prací dojít v pátek ve večerních hodinách.

„Na tuto operaci bylo předběžně zajištěno řízení vlakové dopravy dispečery pomocí vysílaček, tak jak tomu bylo v podobných případech i v minulosti,“ uvádí dále Šabík.

Společnost nyní zjišťuje, jak mohlo k uvolnění konstrukce, včetně pádu těžké techniky do staveniště, dojít. Zejména jakou roli mohlo sehrát selhání lidského faktoru, jakou vada materiálu a jakou selhání stavební techniky.

„Šetření probíhá pod vedením Policie ČR a všichni naši pracovníci i pracovníci subdodavatelské firmy s vyšetřovateli plně spolupracují. Jakmile získáme o příčinách neštěstí další poznatky, budeme o nich znovu informovat,“ sdělil šéf společnosti Tomáš Vítek s tím, že firma ODS-Dopravní stavby Ostrava si je ale samozřejmě vědoma své odpovědnosti za nehodu, jež vyústila v tak tragické neštěstí.

„Naše společnost je připravena podílet se na odškodňování obětí neštěstí a pokusit se alespoň zmírnit utrpení obětí, jakkoli je zřejmé, že toto utrpení nelze v žádném případě vyvážit penězi,” vyjádřil se ještě Vítek.