Asi jim cena renovovaným motorovým vozem nepřijde zase tak drahá. Jeden ze dvou termínů byl totiž vyprodán již ve čtvrtek, ranní spoj se doprodal v noci na pátek. Jízdenky zmizely rychle i přes to, že řada samozvaných odborníků na cenotvorbu na sociálních sítích označovala cenu 3 990 Kč za příliš vysokou a odhadovala, že se taková nabídka neuchytí. Jiní majitele vozidla kritizovali, že chce na jízdě vydělat.

Speciální jízdy se uskuteční 6. května. Za cenu 3 990 Kč čeká zájemce svezení vlakem z Kopřivnice do stanice Ostrava-střed a zpět. V Ostravě pak cestující najdou občerstvení a prohlídku Železničního muzea moravskoslezského. Pro zájemce proběhne i beseda s restaurátorem a vedoucím projektu renovace národní kulturní památky M290.002 Jiřím Střechou a Janem Palasem.

Slovenská strela.
Legendární Slovenská strela vyjede exkluzivně na trať. Pojedete? Šetřete!

Počet míst ve vlaku je omezen na 45 lidí, na palubě je zakázána konzumace jídla a nápojů. Tatra uskutečnila od loňské premiéry několik jízd, vždy šlo ale pouze o akce pro zvané.

Tatra po náročné renovaci představila Slovenskou strelu poprvé loni v květnu. Unikátní vůz byl vyroben v roce 1936 pro tehdejší Československé státní dráhy. Oprava začala v srpnu 2018. Na voze je unikátní například elektromechanický přenos výkonu od Josefa Sousedíka. Díky jeho nápadu se vlak rozjížděl hlavně na elektrický pohon, s rostoucí rychlostí se zapojoval mechanický přenos. Vlak dosahoval rychlosti až 130 kilometrů v hodině.

Areál Dolu Frenštát v polovině února 2022.
Těžba v Beskydech? Takto to nyní vypadá s likvidací Dolu Frenštát

Dráhy je nasazovaly na trasu Bratislavy do Prahy, označení Slovenská strela zůstalo v jízdním řádu dosud. Během války vozy nejezdily kvůli nedostatku paliva, pak sloužily pro vládní a ministerské jízdy. Jeden z vozů vyhořel, druhý se dostal do podnikového muzea Tatry. Po letech chátrání se ho Tatra rozhodla zachránit.

Celkové náklady na renovaci včetně výstavby depozitáře dosáhly 118 milionů korun, z toho téměř 80 milionů tvoří dotace z Evropské unie. Zbytek poskytla společnost Tatra Trucks. Hlavním dodavatelem byla společnost ČMŽO.