Poslední úsek, který bude otevřen ve středu 25. listopadu, bude paradoxně napojen na vůbec první část otevřenou v rámci celého projektu dálnice D47 vedoucí z Lipníku nad Bečvou do Bělotína. Řidiči již nebudou muset při cestě na sever Moravy sjíždět na nebezpečnou silnici první třídy I/47. Od středy mohou pokračovat pohodlněji po nové autostrádě do Hladkých Životic, a dále do Bílovce. Co se týče úseky Bělotín – Hladké Životice, je dlouhý něco málo přes osmnáct kilometrů. „Součástí stavby jsou přeložky silnic, šestnáct dálničních mostů a šest ostatních mostů.

Nejvýznamnějšími mostními objekty jsou estakáda přes Luhu délky 655 metrů, estakáda délky 844 metrů, jež přechází údolí řeky Odry a železniční trať Suchdol nad Odrou a estakáda přes husí potok délky 839 metrů v Hladkých Životicích,“ informuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Motoristům bude k dispozici jedno odpočívadlo v katastru obce Vražné. V nedalekých Mankovicích vyrostlo Středisko správy a údržby dálnice (SSÚD), společné s dálničním oddělením Policie ČR. V Hladkých Životicích muselo výstavbě dálnice respektive nezbytného průchodu ustoupit devět rodinných domů, které musely být srovnány se zemí.

Více k dálnici se dočtete v úterním Novojičínském deníku.

Poslední chybějící část mozaiky s názvem Dálnice D47 doplní úsek z Hladkých Životic do Bílovce v délce 11,6 kilometrů. Jeho součástí bude i jedna mimoúrovňová křižovatka nedaleko Studénky-Butovic. „Křižovatka je situována na severní straně obce Butovice, trasa dálnice je od zástavby vzdálena asi čtyři sta metrů. Pro ochranu obyvatel obce před negativními účinky hluku z dopravy je na pravé straně dálnice protihluková stěna,“ stojí v dokumentu ŘSD. V rámci tohoto dálničního úseku museli stavbaři postavit osmnáct mostů, osm protihlukových stěn a více než šedesát přeložek inženýrských sítí. Dálnice navazuje na již v květnu 2008 otevřený úsek z Bílovce od Ostravy.

Řidiči musí hned od počátku počítat se zpoplatněním celého úseku dálnice D47, až na jednu vyjímku, a to části Hladké Životice – Bělotín. „Pravý pás dálnice bude v tomto úseku rozdělen na čtyři pruhy – dva v obou směrech. Rychlost zde bude snížena na osmdesát kilometrů v hodině. Plně dokončená by tato část dálnice měla být v srpnu příštího roku,“ sdělil nedávno Pavel Kremitovský z ŘSD. Výstavba poslední části dálnice z Bělotína do Bílovce přišla daňové poplatníky na šest a půl miliard korun.

Více k zpoplatnění dálnice se dočtete ZDE.