„Cílem projektu je zvýšit účast žen na těchto důležitých preventivních kontrolách, a zachytit tak co nejvíce onemocnění rakovinou prsu v raném stadiu u co nejvyššího počtu žen. Je totiž prokázáno, že pravidelná vyšetření na mamografu snižují úmrtnost na rakovinu prsu až o dvaatřicet procent. Včasné odhalení nádoru a bezprostřední zahájení léčby umožňují vyhnout se chirurgickému zákroku a celkově zlepšují šance ženy na vyléčení,“ vysvětlil význam projektu ředitel VZP Pavel Horák s tím, že tato pojišťovna osloví více než 640 tisíc žen.

Dopis s pozvánkou na mamografické vyšetření obdrží v průběhu tohoto roku ty klientky VZP ve věku mezi 45 a 69 lety, které prohlídku v uplynulých třech letech neabsolvovaly. S pozvánkou navštíví svého praktického lékaře nebo gynekologa, který je odešle na vyšetření do screeningového centra. Pozvánka obsahuje poučení o výhodách vyšetření, postup, jak se na vyšetření objednat, a seznam screeningových center, která vyšetření v daném regionu provádějí.

„Aby se zvýšila pravděpodobnost, že se ženy na vyšetření dostaví, motivujeme je získáním kosmetického dárku,“ dodala Michaela Beránková ze společnosti AVON Cosmetics, která se na projektu spolupodílí.

Všeobecná zdravotní pojišťovna se rozhodla oslovit pozvánkami také ženy ve věku 70 až 75 let.