„Nikdy bych si nemyslela, že to co jsem zažila za posledních pět měsíců, se mi stane na poště,“ přiznala jedna zbývalých doručovatelek zPříbora, která však nechce zveřejnit své jméno. „Problémy tam panují delší dobu, všechno ale vyvrcholilo příchodem nové manažerky,“ prozradila žena, která dala sama výpověď a pokračovala: „Trasy určené doručovatelkám jsou nesnesitelně dlouhé, nedají se zvládat. Navíc namísto pracovní doby od šesti do dvou jsme dělaly od pěti do pěti, bez svačin, jedly jsme jen za pochodu, bez odměn, a byly jsme rády, že jsme vše udělaly. Když jsme požádaly manažerku aspoň o brigádnickou výpomoc, řekla, že žádného brigádníka nevezme, že se to musí zvládnout,“ popsala žena.

Ta je jednou zmála, která se hodlá o stížnosti na pracovní podmínky a vedení nadřízených, bavit. Protest prý přitom podepsala valná většina všech zaměstnanců příborské pošty. „Kromě těch, co byly na nemocenské,“ uvedla a dodala, že většina lidí má strach cokoli ksituaci říct. „Nedivím se jim.“ Manažerka Romana Hlavicová se nechtěla o záležitosti bavit. „Obraťte se na vedení,“ řekla pouze.

Podle Dany Šrámkové, předsedkyně odborů České pošty na Novojičínsku, se stížnost opravdu týkala nejen neúměrného zatížení doručovatelek. „Ty ženy si stěžovaly na to, že je jich málo. Nová manažerka? Začala dělat pořádky,“ poukázala odborářka. Potvrdila, že problém byl přímo vPříboře řešit ředitel divize severní Morava. „S jakým výsledkem budu vědět vtýdnu,“ odkázala Šrámková.

Mluvčí České pošty Dita Václavíková nezastírala, že vPříboře je situace těžká. „Víme, že doručovatelky jsou přetěžovány, chystáme proto okamžitou reorganizaci. Uskuteční se vnejbližší době, aby nebyli nijak ohroženi naši klienti vpředvánoční době,“ naznačila. To, že by ale byla stížnost zaměstnanců namířena i proti manažerce Hlavicové, však odmítla. „je také pravdou, že několik lidí vposlední době vPříboře znaší pobočky odešlo. Příčin je ale celá řada,“ připojila Václavíková.