Ojedinělý zážitek připravili návštěvníkům piloti amerického bombardéru B-52, kteří opakovaně předvedli letmý dotyk při přistání a opětovný start. Další bombardér B-52 byl divákům k dispozici na letové ploše. „Podobná ukázka, tedy současně jeden stroj na statické a druhý v dynamické ukázce, nebyla v Evropě k vidění třináct let. Naposledy se obdobná prezentace uskutečnila ve Velké Británii na nejvýznamnější světové air show ve Fairfordu v roce 1999," uvedl Zbyněk Pavlačík, předseda sdružení Jagello 2000, které akci organizovalo.

Diváky uchvátila také ukázka doplňování paliva za letu, kdy letoun JAS-39 Gripen simuloval čerpání paliva z tankeru C-135FR francouzského letectva. Potlesk sklidila také britská legendární akrobatická skupina Red Arrows.

Poprvé se předvedlo letectvo Francie s dvojicí nadzvukových bitevníků Mirage 2000N – takzvaný Ramex Delta –, který doposud v zahraničí nikdy nevystupoval. Italské letectvo představilo stíhač Eurofighter Typhoon a dopravní letadlo C-27J Spartan, Švýcarsko se prezentovalo vrtulníkem Super Puma a Slovinsko výcvikovým strojem PC-9M Hudournik. Zaujal i display team F-16 Soloturk tureckého letectva nebo SU-22 polského letectva.

Pozornost budil i divácky atraktivní souboj dvou slovenských stíhaček MiG 29. Součástí Dnů NATO byly také ukázky pozemní armádní techniky nebo zákroky policistů, celníků a dalších ozbrojených složek.

Doprava na armádní show byla klidnější, pomohla dálniční odbočka na Mošnov

Dny NATO, které konají na Letišti Leoše Janáčka Ostrava v Mošnově, bývají doprovázeny velkými dopravními komplikacemi. Letošní právě skončený ročník byl výjimkou. Na příjezdových cestách se sice tvořily přibližně dvoukilometrové fronty, oproti minulým ročníkům to ale představovalo výrazné zlepšení. Například vloni řidiči stáli i ve více než desetikilometrových kolonách, v paměti zůstává situace z předchozích let, kdy se nekonečná řada aut táhla až do Ostravy.

K výraznému zlepšení pomohlo otevření výpadovky z dálnice D1 na Mošnov. „Bylo to poznat. Ten proud motoristů se místo do dvou rozdělil do tří směrů," potvrdil Deníku policista poskytující informace na telefonní lince speciálně zřízené ke Dnům NATO. Zájemci na ní získali aktuální dopravní informace.

Policisté motoristům doporučovali zejména klidnější dálniční trasu, která byla nejrychlejší a také nejpohodlnější. „Snažili jsme se tam řidiče směrovat. I zde se občas tvořily kolony, doprava však byla plynulejší než po silnici ve směrech z Nového Jičína nebo Ostravy," uvedl policista s tím, že během letošního ročníku Dnů NATO nedošlo k žádné mimořádné dopravní situaci.

Po oba dny byla dostačující i kapacita centrálního parkoviště. Velká část návštěvníků se na Dny NATO vydala na kolech, která mohli odstavit na dvou plochách hlídaných městskou policií.

Kdo chtěl, mohl se na armádní show vydat vrtulníkem z Ostravy-Plesné. Kolik lidí této služby využilo, není jasné. „Měli jsme zájemce, ale o přesných číslech nebudu hovořit," řekl Deníku provozovatel letecké společnosti. Zpáteční letenka stála 3500 korun, jednosměrný let do Mošnova přišel na dva tisíce korun.