„Jde o novou službu, která má za cíl poskytnout volajícím široké spektrum zdravotnických a dalších informací netísňového charakteru. Se stavy ohrožujícími život se budou občané, tak jako dosud, obracet na tísňové linky, tedy na číslo 155,“ uvedl mluvčí moravskoslezských záchranářů Lukáš Humpl.

S čím se lidé mohou na informační centrum obracet?

„Operátorky mohou doporučit, jak řešit běžná onemocnění, podají konkrétní informace o zdravotních službách v rámci Moravskoslezského kraje a jejich poskytovatelích. Volajícím poradí, kam se obrátit při potřebě ambulantní lékařské péče, kde je dostupná nejbližší lékařská pohotovostní služba, zdravotnické zařízení, lékárna či sanitní transportní služba. Operátorky budou nápomocny také v případech nejasností, pokud jde o spádovost zdravotní péče pro občana, postupu při změně lékaře či pojišťovny. Poradí ohledně nutných kroků v případě úmrtí, zodpoví dotazy a požadavky na ohledání zemřelého,“ vyjmenoval Humpl s tím, že v případě potřeby budou operátorky pracovat i s telefonujícími, kteří řeší problémy v psychosociální oblasti.

Pracoviště je umístěno v prostorách zanikajícího okresního zdravotnického operačního střediska záchranné služby v Opavě. Služba bude k dispozici nepřetržitě včetně víkendů a svátků.

Na lince 553 777 777 budou volajícím k dispozici zkušené operátorky s mnohaletou praxí ve zdravotnictví­.