Stav autobusových zastávek na Novojičínsku je celkově spíše lepší než horší. Najdou se místa, kde je například uražená lavička z kovové konstrukce, nebo místa, kde stěny posloužily samozvaným malířům a někde přístřešky chybí úplně, takže se cestující nemají kam schovat. To platí například pro autobusové zastávky v Sokolovské ulici v Novém Jičíně. Ale zastávky bez přístřešku a v katastrofálním stavu jsou spíše výjimkou.Možná horší situace než u samotných autobusových zastávek je na autobusových stanovištích či nádražích ve městech. Jakékoliv úpravy by totiž měla hradit města.

Štramberk, Příbor nebo Studénka dokonce samostatná autobusová nádraží nemají. Ve Studénce jsou ale stanoviště hned vedle nádraží Českých drah, čehož mohou cestující využít. V Příboře, kde stojí většina autobusů, na zastávkách u křižovatky u škol není ani čekárna. Přitom při výjezdu z města směrem na Kopřivnici je možné spatřit pěkný přístřešek na tamní autobusové zastávce.

Autobusové nádraží nemají ani ve Štramberku, kde by na něj asi stěží hledali místo, ale zřejmě nejfrekventovanější zastávka u škol je zastřešená a čistá.

Hovoří se o přeměně

Špatná je situace v Bílovci, kde se již delší dobu hovoří o přeměně autobusového nádraží.

„Nedávno jsme na radě řešili, jak v této věci pokračovat dále. V projektu jsou nějaké nedodělky, které se musí dokončit,“ uvedl místostarosta Bílovce Petr Faldík.

V Odrách rovněž cítí potřebu změny. Ta by mohla přijít se stavbou obchodního domu Lidl, jenž by měl část nádraží zabrat. „Myslím si, že to nějakým způsobem pokračuje, protože už do toho investovali poměrně dost peněz,“ sdělil starosta Oder Pavel Matůšů.

Jásat z podoby autobusového nádraží nemohou ani ve Frenštátě pod Radhoštěm, ale zastávky jsou tam zastřešené a ve slušném stavu.
Solidní situace celkově je v Kopřivnici a Novém Jičíně. Tam jsou poměrně nová nádraží, která vznikla právě při stavbách marketů.