K šedesátému výročí povýšení Kopřivnice na město proběhlo několik oslav, jejichž součástí bylo také vytvoření nového loga. „Logo Kopřivnice je tvořeno spojením linie, připomínající historii, koncepci a originalitu automobilů Tatra. Celek pak vyjadřuje základní charakteristiku a nezaměnitelnost,“ popsala grafický návrh před časem tisková mluvčí Kopřivnice Lucie Petříčková.

Stejně tak jako Petříčková logo ocenila, jej však zastupitel Ivan Telařík odepsal. Se svou nelibostí vůči grafickému dílu i vedení města se nijak netajil a obrátil se na redakci Deníku. „Pan Jalůvka by si měl udělat logo pro sebe za dvě stě padesát tisíc. Z cizích peněz to se dobře hospodaří,“ odsuzoval nakládání s financemi ve městě Telařík. „Je to darebáctví, protože je město chudobné a za jednu „vlnku“ se zaplatí tolik peněz,“ zaprotestoval nad novým logem zastupitel Telařík a dodal, že podle jeho informací město nejen že tuto zakázku zatím nezaplatilo, ale navíc ani nemá ve svém rozpočtu na projekt potřebnou finanční částku.

Suma 262 514 korun však není odměnou pouze za logo, ovšem za celý grafický manuál. „Tento manuál je velice obsáhlý, má dvě rozsáhlé části a řeší veškeré použití loga, včetně 3D modelů,“ vysvětlila vedoucí odboru informací a vnějších vztahů Lenka Heráková, která zároveň objasnila finanční stránku celé zakázky. „V této chvíli práce ještě zaplacená není, ale ne z důvodu, že bychom částku neměli k dispozici. Potřebná suma je zahrnuta v rozpočtu našeho odboru, tedy informací a vnějších vztahů. Za zakázku město zatím nezaplatilo, protože neobdrželo fakturu. Ta nám bude dodána až po doladění veškerých detailů ohledně grafického manuálu a loga,“ uvedla s tím, že v současnosti má Kopřivnice grafický manuál v ostré verzi, ke které běží připomínkové řízení se společností Metal Design studio Ostrava. „Samozřejmě, že okamžitě, jak se situace vyřeší, proplatíme fakturu, kterou nám firma zašle,“ ujistila Heráková.

V diskusním fóru na webových stránkách města Kopřivnice se mezitím objevily rozdílné názory k této tématice. „Bylo by fajn vystavit ostatní soutěžní návrhy někde na internetu. Pochybuji, že by se logo města měnilo, ale jsem zvědav, jestli vyhrál opravdu ten NEJ návrh. Pokud ano, musely být ty ostatní opravdu zoufalé,“ uvedl zde pisatel Blacx. „Je těžké se zavděčit všem. Věřím tomu, že když by radní vybrali úplně jiné logo, také by se našli tací, kteří by jej zkritizovali a odsoudili,“ podotkla paní Kateřina z Kopřivnice s odvoláním na staré přísloví „co člověk, to názor“.

Nezaujatá, námi oslovená, grafická společnost z Ostravy pak částku 262 514 korun jako příliš přehnanou nevidí. „Záleží na rozsahu grafického materiálu. Jak moc do hloubky se zde rozebírá problematika loga. Výsledná suma pak může jít do desítek i stovek tisíců. Je to o čase, který nad prací grafici stráví,“ uvedl Leoš Kománek, jednatel Studia Lexel v Ostravě. „Rozsah grafického manuálu loga města Kopřivnice by této ceně teoreticky odpovídal, jsou tady všechny záležitosti, které tady mají být. Druhá věc pak je, že mi logo nepřipadá jako dobře odvedená práce a myslím, že ho nedělal dobrý designér,“ okomentoval práci za více než čtvrt milionu Kománek.