Dlouhé fronty, nervozita a otazníky v očích řidičů. A také všudepřítomný chaos. Tak by se zjednodušeně dala popsat středeční situace. Železniční přejezdy například v Suchdole nad Odrou, v Hladkých Životicích i na dalších místech blikaly červeně a ty, co měly závory, je měly spuštěné. „Bylo to děsné. Přijeli jsme k přejezdu v Suchdole nad Odrou po čtvrt na tři. Stáli jsme tam asi čtyřicet minut, pak řidič nějakým způsobem otočil, nacouval do pole a jel zpátky. Do Oder dojel přes samotu,“ líčil situaci patnáctiletý Honza. „Přijeli jsme s více než půlhodinovým zpožděním. Vím, že někteří lidi nadávali, že jim ujely spoje,“ dodal Honza a poznamenal, že za celou dobu projel jeden motorový vůz a pak téměř krokem Pendolino. Obdobně to mohlo dopadnout i s cestujícími v dalším spoji, který vyjížděl o půl čtvrté odpoledne z Nového Jičína do Oder přes Jeseník nad Odrou. Když řidič uviděl dlouhou frontu od kolejí, zeptal se jen, jestli někdo vystupuje ve Vražném. Kladné odpovědi se nedočkal, tak otočil autobus a jel na Mankovice.

Snad nekonečná se zdála fronta na přejezdu u Hladkých Životic. „Přijela tam houkající sanita s rozsvíceným majáčkem. Po několika minutách osádka vyskočila, nadzvedla závory a auto projelo. Vypadali docela zoufalí,“ popsal situaci muž, jenž si nepřál uvést jméno. Podle něj i dalších bylo na věci nejhorší, že nikdo z Českých drah nedal nikomu vědět, co se vlastně děje a ani se nikdo neobjevil, aby nějak situaci řešil.

To potvrzuje i zážitek Kristýny Kramolišové, která se vracela zOstravy směrem na Hranice. „Ve Studénce jsme stáli přesně hodinu a pět minut. Nikdo nevěděl, co se děje. Pomalu projelo pendolino. Pak se asi po půlhodině rozjel rychlík zvedlejší koleje. Po nějaké době se tam začala rozčilovat paní, že jí ujede přípoj. Vtom se objevil průvodčí, nebo kdo to byl, a řekl jí, že si měla přestoupit na ten rychlík, který už ale byl dávno pryč. No, bylo to neskutečné,“ řekla naštvaně Kramolišová, že se nic nedozvěděli ani po dojezdu.

České dráhy se na požádání k problému vyjádřily. „Situaci způsobil výpadek napájení zabezpečovacího zařízení, který zasáhl železniční stanici Suchdol nad Odrou i okolní tratě. V takových případech se zabezepčovací zařízení na přejezdech automaticky rozblikají a spustí se závory, aby nedošlo k ohrožení silničního provozu“ sdělil Radek Joklík, manažer komunikace společnosti České dráhy a dodal, že vté době vlaky projíždějí přes přejezdy desetikilometrovou rychlostí, aby mohly včas zastavit. „V takových případech není v silách Českých drah zajistit dostatek proškolených pracovníků, kteří by mohli operativně provoz řídit. Zároveň přiznal, že výpadek trval zhruba dvě hodiny. „Je nám líto, že výpadek způsobil problémy mnoha řidičům, kteří čekali na přejezdech, ale před opětovným spuštěním se jěště vždy musí všechny systémy zkontrolovat,“ uzavřel Joklík.